Selasa, 25 Oktober 2011

Sahabat Disayangi mengkhianati perhubungan persahabatan kami...

Assalmmu'alaikum w.b.t

Kali nie cite blog sye sgt sedih... Sye yg sgt3 sedih sekarang nie...Hanya ALLAH s.w.t shj yg mengetahui perasaan sye ini..sukar untuk digambarkan perasaan ini... Tetapi hakikatnya ia sudah menjadi kenyataan dan sye harus menelannye walau pahit sekalipun....

Ini mengenai seorang sahabat yg dulu nya baik... Saya mengenalinya...saya berkawan dgnnya...saya berkongsi suka duka ngn dia...dia sentiasa ada waktu susah senang sye... Pada gambaran pertama sye, dia adalah seorang sahabat yg paling baik, dia adalah sebaik2 umat... Sesiapa yg mengalami keadaan ini pasti rasa bertuah sgt memiliki seorang yg sahabat baik sekali... 

Dia sentiasa ada di saat saya memerlukan seseorang.... Di saat saya suka, dia ada memberi kegembiraan di hati ini.....kami gelak tawa sama2, bergosip bersama2....ada sahaja cerita yg kami kongsi an... Di saat saya duka, dia hadir di sisi saya untuk bangunkan saya semula....dia memberi kata2 semangat, dorongan dan nasihat kepada saya... Dia mengambil berat tentang saya dan sgt risaukan saya seolah2 kami seperti adik beradik, dia umpama kakak yg sgt perhatian tentang adik nya... Saya sgt mempercayai dia, segala kisah hidup saya, saya kongsi an bersama2 dgn dia... Dia seorg sahabat yg sgt memahami sye, tahan melayani pelbagai kerenah saya... Sungguh aku bersyukur sgt Ya ALLAH kerna Kau telah mengurniakan seorg sahabat yg terlalu baik sgt untuk aku....Tetapi....itu pada mulanya... Akhirnya, apabila saya mendapat tahu sahabat yg dulu nya saya anggp sahabat yg sgt mulia di sisi ALLAH s.wt., rupa2nya sahabat ini bertopengkan iblis syaitan !!!! Nau'zubillah!  Awak telah MENIKAM saya dari belakang !!!!! Sampai hati awak !!!! Kenapa awak sanggup buat mcm nie kt saya????!!!! Apa dosa saya pada awak???!!! Bila saya dapat tahu hal yg sebenar, saya tergamam, terkedu....terasa seperti tiada apa2 perasaan...saya tak terkata apa2...seperti halilintar dtg menyerang...tak tahu nk menggambarkan apa.... Sungguh saya tak mempercayai apa yg saya lihat ! Tega nya hati awak ! Menyumpah serana kat awak tak abes2 ! Sgt bengkak hati saya ini dgn perbuatan awak !!! ALLAH s.w.t shja yg mengetahui isi hati saya di saat saya mengetahui tentang ini... Sungguh saya seperti tidak mempercayai sahabat yg bersama2 suka duka khianati saya, khianati persahabatan kita ini !!! awak lbih rela dihanyutkan dengan godaan duniawi daripada menyayangi persahabatan kita ini... Awak lebih memilih kehidupan duniawi yg indah sementara...awak sanggup mengkhianati hati seorang sahabat yg tulus sgt menyayangi awak.... Depan2 saya, awak berbuat sgt baik ngn saya tp di belakang awak lukakan hati saya dgn perbuatan awak ! Manis kata2 awak bile awak berbaik ngn saya... Tetapi awak telah menipu saya hidup2, awak khianati saya ! Awak bukan lagi sahabat yg saya kenali dulu... Awak bukan lagi seorang yg saya kenali dulu yg sangat baik, yg sgt mengambil berat, yg sgt mementingkan persahabatan ini... Terima kasih awak.... ;)  Terima kasih byk2 sgt kt awak...kerna awak telah berbuat demikian dan awak telah membuka luas2 mata dan hati saya ini untuk membenci awak seumur hidup dan membuatkan saya tak akan memaafkan awak walau sampai di akhirat sekalipun !!!!!

Terima kasih ! Mengalir air mata ini persahabatan yg telah kita bina dgn kuat, senangnya awk robohkannya tanpa ada hati perasaan langsung... saya sgt3 sebak... tak henti2 air mata ini mengalir bila teringatkan tentang ini.... Ya ALLAH, Kau kuatkanlah hati aku ini... Aku tahu ade hikmah nya atas ujian yg telah kau berikan... aku tahu Kau Maha Kuasa, bila2 masa sahaja Kau akan membalas setiap perbuatan yg manusia lakukan.... Sesungguhnya pada Kau lah tempat aku mengadu, tempat aku menangis, tempat untuk aku berdoa....dan Kau tak jemu2 untuk mendengarnya.... Ya ALLAH, Kau kuatkanlah hatiku ini...;')

#saat ini saya perlu sokongan anda semua...saya perlu bangun semula...saya perlu kuat semula...

*kepada awak, awak bukan lagi sahabat baik saya lg....awak sendiri telah memutuskan perhubungan persahabatan ini...awak sendiri yg lakukan...terima kasih awak ! tahniah awak !  ;')


salam manis anakanda siti  ;')




3 ulasan:

  1. sye fhm ape yg awak rse,,
    sye sndiri prnah alaminya,,
    mmg sugguh x disangka..
    teman yg kite anggp mcm ahli kluarga..
    tp akhirnya mnikam kite dr blakang,,
    sye prnh mganggap tiada lagi kawan yang baik selepas ditikam berkali2,, dan berharap tak akan mfkan dye,,
    tp awk msa bisa mrubah sgalanya,,
    gram itu,marah,benci dan sakit akan perlahan2 hilang dek masa,,
    walaupun sye tak cakap @dengan kata lain x menunjukkan yg sye dah mfkan dye,,
    biar lah mse,,
    bagi awak anakanda siti,,
    biar lah mse yg mgubat semua skit awak,,
    dan percaya lah diluar sna msih ada manusia yang bergelar kawan,,
    dan sye telah temuinya,,
    cuma perlulah berhati-hati supaya tidak percaya sepenuhnya kepadanya,,
    ^_____^ pnjg lebarkan komen saya,,
    hehehe~

    BalasPadam
  2. ;) terima kasih ! kata2 awak sungguh bermakna ! ;))))

    BalasPadam
  3. sye ade lah shbt yg mngkhianati shbt sye...sye tlh buat shbt yg pling sye syg benci ngn sye..sye xbrniat tuk bt penipuan tu..pd mlenye hnye untuk mnjge htinye..tp yg trjdi sbaliknye..aku tkot khlangn dye..sape nk bgn kn aku..saat ini aku brada di tanah..aku lemah xmmpu brdri lg..aku taw aku slh..tp aku dah bt dye trluka..dan ssungguhnye aku sgt2 la tkot tuk mlihat airmata nye jtih krn shbt yh mcm aku..tp hnye ALLAH yg taw btpe pnting dan sygnye aku pd dye..

    BalasPadam