Jumaat, 9 Disember 2011

8.12 ...

Assalammu'alaikum w.b.t


8.12.
tarikh yg amat bermakna bagi aku...
tarikh yg jugak amat istimewa bagi aku...
dan juga tarikh yg amat sengsara bg aku...

masih teringat lg saat aku belum terima die sebagai insan teristimewa dlm hidup aku...
die sungguh baik sekali terhadap aku...
sgt baik sekali !
sehingga ramai kawan aku menginginkan aku terima die...
sesungguhnya die adalah 'lelaki ling baek' buat aku...
aku sgt tersentuh dgn segala layanan baik dr die...
die snggup meminjam motor dan dtg jauh dr rumah sewa dia...
die snggup berabis duit g cc dptkan wifi internet dan pinjam laptop kwn dia...
die snggup tidak lepak ngn kwn2 dia dan berusaha mencari masa terluang...
dia snggup tidur lewat selagi aku belum tidur...
die sgt risau bila mesej die tak berbalas dan call tak terangkat...
die sgt sedih bila aku merajuk, bila kami bergaduh...
SEMUA itu DEMI AKU...
aku sgt3 terharu....

2 bulan aku mengambil masa untuk terima die...
memang hatiku sudah mulai sayang...
tp untuk 'cinta', saat itu aku rasa takut sgt...
takut dikecewakan...
takut dilukai...
takut merana...
takut menangis lagi...
takut kehilangan seseorg yg amat aku syngi...
Tapi...
melihat segala pengorbanan die, ketulusan die, keikhlasan die,
melihat dr matanya...
Ingin sekali aku berkata 'aku terima die'...
tp saat itu mulut aku terkunci untuk berkata...
Aku hanya mampu melihat die, mata die...
Sedangkan hati ini menjerit 'aku syg sgt3 kt die ! '...

Tiba 1 saat...
1 tarikh bermakna...
Tarikh 8.12...
Saat itu aku rse aku sudah bersedia...
untuk terima dia sebagai insan teristimewa dlm hidup aku...
Malam itu...
die dtg jumpa aku...
dan saat itu mulut berkata...
'saya terima awak... ;)'
terlihat raut wajah die sungguh terkejut...
aku tersenyum...
aku berkata aku sudah bersedia untuk menjalin hubungan lebih dr kawan...
Saat itu, die lah insan yg pling gembira...
die tepuk tampar pipi aku dgn manja...
sambil berkata baru nk terima die...
Malam itu sgt bermakna buat kami berdua...
mmg sgt bermakna...
dan die terlalu gembira...

Tapi...
kebahagiaan itu tak kekal lama...
semakin lama hubungan kami semakin retak...
sering bergaduh antara 1 sama lain...
Sehingga 1 saat aku dpt tahu die masih lg berhubungan dgn ex die...
dan sebenarnya die dgn ex die tue tak prnh putus...
Sgt luluh hatiku...

Aku menangis...
aku merana...
aku derita...
Tapi...
Die senang2 cakap die dah tak syg aku saat kami last jumpa lpas abes paper poli...
Die ckp die msih syg awek die lg...
Die pilih awek die daripada aku...

Di mana janji setia kau...
Di mana keikhlasan kau...
Di mana kejujuran kau...
Di mana pengorbanan kasih sayang kau...
yang selama ini kau berikan kepada aku...

Menangis aku kerna kehilangan kau...



Adakah awak masih ingat tarikh 8.12 ini???
tarikh saya terima awak sebagai insan teristimewa dlm hidup sye dulu... 
Jika awak tanya saya, adakah saya masih sayang awak?
Ya, sye msih syg awk...
Tapi...
Walaupun sye msih syg awak...
Biarlah hubungan ini sekali sahaja...
Tak perlu untuk kali kedua...
Kerna awak hak milik org lain...
Awak berhak cri kebahagian awak...
Saya gagal untuk bahagiakan awak...
Biarlah saya sayang awak dari jauh...


Mungkin sekarang ini dah setahun kan? ;')
Mungkin kite memang tak berjodoh...
seperti yg awak ckp 'kalaulah ada jodoh'...
Biarlah tarikh ini menjadi sejarah...
dan mungkin akan dikenangkan...

Doa saya untuk awak...
''Semoga awak bahagia dengan pilihan awak dan hidup awak''
Itu doa saya dari jauh... ;')



salam manis anakanda siti... ;')





Tiada ulasan:

Catat Ulasan